به گزارش ميراث آريا( CHTN) و به نقل از واحد خبر روابط عمومي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري \"عليرضا قلي‌نژاد\" مدير کل حفاظت از بافت‌هاي تاريخي با اعلام اين خبر گفت:‌ طبق توافق‌هاي به عمل آمده قرار است پايگاه ميراث‌فرهنگي شهر تاريخي يزد به تهيه پرونده‌اي کامل و جامع براي ثبت جهاني بافت تاريخي يزد بپردازد.

وي در ادامه بيان کرد: معاونت ميراث‌فرهنگي به عنوان متولي ثبت جهاني موضوع ثبت آثار تاريخي شاخص را در صدر فعاليت‌هاي خود قرار داده است که از آن ميان مي‌توان به بافت تاريخي يزد به عنوان يکي از نخستين بافت‌هاي کشور اشاره کرد.

جانشين معاون ميراث‌فرهنگي و مدير کل بافت‌هاي تاريخي از تهيه و تنظيم ضوابط عرصه ثبتي بافت تاريخي يزد خبر داد و افزود:‌ معاونت ميراث‌فرهنگي مبلغ 2 ميليارد و 500 ميليون ريال براي تهيه طرح ويژه سه محله در اختيار پايگاه ميراث‌فرهنگي شهر تاريخي يزد قرار مي‌دهد تا با مشاوراني که به تاييد مراجع استاني و ملي مي‌رسند قراردادي تنظيم و طرح‌‌هاي نامبرده را بر اساس درخواست متوليان شهر و ميراث‌فرهنگي تهيه کند.

قلي‌نژاد همچنين بيان کرد:‌ قرار است معاونت ميراث‌فرهنگي، شهرداري و ساير دستگاه‌هاي زيربط اعتبارات مربوطه را هم راستا با طرح‌هاي ياد شده هزينه کرده و شهرداري اجراي اين موارد پيگيري مي‌کند.
115 /




انتهای پیام/

کد خبر 1386082138